Hvor længe skal vores datter have blødt brød?

21. juli 2010

Alder:
9 mdr.

Hvor længe skal vores datter have blødt brød?

Hej Helen

Jeg sidder lige og læser dine svar i forhold til madplaner, og bliver meget i tvivl om vores datter får nok.

Umiddelbart vil vi jo sige ja, i det hun er godt i stand:-). Hun er knap 9 mdr, vejer 10,3 kg og måler 75 cm, så hun er en stor, og meget aktiv pige.

Vi har lige haft kampen med hende, og hun sover nu igennem.
Hendes "mad" plan for dagen ser sådan ud.

Vågner ml 06-07.

Morgenmad ca en time efter hun står op - tidligere fik hun havregrød, men vi er blevet nød til at give hende rugbrød med smørost - da hun VIL spise selv. NAN dertil i kop.

Puttes ca 08.30-09 (sover 1 1/2 t)

Middagsmad kl ca 11.
- Rugbrødshapsere med smørbart (leverpostej, ...

Annonce

... torskerogn, makrel, smørost).
NAN i kop dertil.

Ved 13-13.30 tiden, frugt og lidt vand.

Ved 13.30-14 tiden - eftermiddagslur (sover 1 1/2 t)

Ved 15.30-16 tiden, lidt frugt og en ostehaps.

Ved 17.30-45 tiden aftensmad, får efterhånden det samme som os!

Puttetid 150-200 ml NAN (gider ikke vælling).

Når vi går i seng ml 22-24, får hun en flaske NAN og skiftes i sin seng (hun sover mere el mindre imens). Spiser ml. 75-150 ml)

Hun er rigtig god til at drikke vand og tilbydes dette mange gange i løbet af en dag, indimellem måltiderne.

Skal vi gøre noget anderledes???

Hvor længe skal hun blive ved med at have "blødt" brød (bondebrød)?

Venlig hilsen
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Undertøj til børn

Bomuld er behageligt, suger sved og kan vaskes ved høj temperatur. Det kan være en stor fordel, så længe børn bruger ble, hvor det ikke kan undgås, at der af og til kommer urin og afføring i undertøjet.

I efterårs- og vintermånederne, kan det dog være en fordel at vælge undertøj af uld. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft. Det gør, at uld isolerer rigtig godt, og det hjælper derfor barnet med at holde varmen, når det f.eks. sparker dynen af om natten. Uld kan...

Læs mere i Babylex

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for svar. Selvom jeg inderst inde godt ved, at der nok ikke er det store at gøre ved vore urolige nætter - andet end at vente på hun bliver større - så er det altid rart at vende det med dig alligevel.

Jeg synes det er så synd, at du aldrig ser alle de små søde, som vi snakker om. Så her er ihvertfald et billede af vores lille datter - det glade barn.

Kærlig hilsen Stine