Brev:
Hvor længe skal vores datter have blødt brød?
21. juli 2010
Alder:
9 mdr.
Hvor længe skal vores datter have blødt brød?
Hej Helen
Jeg sidder lige og læser dine svar i forhold til madplaner, og bliver meget i tvivl om vores datter får nok.
Umiddelbart vil vi jo sige ja, i det hun er godt i stand:-). Hun er knap 9 mdr, vejer 10,3 kg og måler 75 cm, så hun er en stor, og meget aktiv pige.
Vi har lige haft kampen med hende, og hun sover nu igennem.
Hendes "mad" plan for dagen ser sådan ud.
Vågner ml 06-07.
Morgenmad ca en time efter hun står op - tidligere fik hun havregrød, men vi er blevet nød til at give hende rugbrød med smørost - da hun VIL spise selv. NAN dertil i kop.
Puttes ca 08.30-09 (sover 1 1/2 t)
Middagsmad kl ca 11.
- Rugbrødshapsere med smørbart (leverpostej, torskerogn, makrel, smørost).
NAN i kop dertil.
Ved 13-13.30 tiden, frugt og lidt vand.
Ved 13.30-14 tiden - eftermiddagslur (sover 1 1/2 t)
Ved 15.30-16 tiden, lidt frugt og en ostehaps.
Ved 17.30-45 tiden aftensmad, får efterhånden det samme som os!
Puttetid 150-200 ml NAN (gider ikke vælling).
Når vi går i seng ml 22-24, får hun en flaske NAN og skiftes i sin seng (hun sover mere el mindre imens). Spiser ml. 75-150 ml)
Hun er rigtig god til at drikke vand og tilbydes dette mange gange i løbet af en dag, indimellem måltiderne.
Skal vi gøre noget anderledes???
Hvor længe skal hun blive ved med at have "blødt" brød (bondebrød)?
Venlig hilsen
Rikke